Midtsommerfestival 2021

Midtsommerfestival 2021 vid Heimdal Kunstforening blir digital! Ni kan se premieren av kunstnersamtaler och perfomancer av Franzisca Siegrist & WETWARE SOLUTIONS på vår youtube kanal den 26. & 27. juni.

Det er events for alle arrangemang på facebook.

Franzisca Siegrists Kunstnersamtale
Franzisca Siegrists Performance

WETWARE SOLUTIONS Kunstnersamtale
WETWARE SOLUTIONS Performance

Og den 24. juni, kommer Lisa Størseth Pettersens verk att ta plass i Heimdal, verket är kuratert & produsert Slå På Kunst!

Franzisca Siegrist skaper stedsspesifikke forestillinger der hun ofte bruker tømmerstokker, leca-blokker eller planter, samt forskjellige klær og sin egen kropp. Ved hjelp av disse skaper hun skulpturelle former, der kroppen blir abstrahert i møtet med de andre elementene. «Sculptural abstractions» er en serie performancer der Siegrist ofte finner seg i vanskelige stillinger og skyver grensene for hva kroppen hennes tåler.

Det intermediale kunstprosjektet WETWARE SOLUTIONS, bestående av Morten Hagen Tveit og Sindre Husebø, eksisterer i krysningen mellom klubbscenen og kunsten. Med knivskarp estetikk og politisk kompromissløshet speiler prosjektets iskalde, industrielle teksturer en posthuman verden i økologisk kollaps.

Design av Joana Bruno.

Midtsommerfestival 2021 er gjort mulig med støtte fra Norske Kunstforeninger, Kulturrådet, Trondheim Kommune og Trøndelag Fylkeskommune.