Tatt av Heimdal: Kurt Johannessen

Helgen 4.-6.november inviterer Heimdal Kunstforening og den anerkjente kunstneren Kurt Johannessen to unike performancer i to ulike privathjem på Heimdal.

Kurt Johannessen er kjent for sine poetiske og minemalistiske – og til tider humoristiske – performancer. Johannessen har tidligere gjort prosjektet i både inn og utland, og har stilt ut i blant annet Trondheim Kunstforening, Bergen Kunsthall og Bergen Kunstmuseum.

Se facebookevent her.

FREDAG 4. NOVEMBER:
Om potensial og energi
Performance nr 31 i serien «Andre rom»
Hårstadryggen 15, 7092 Tiller
Oppstart: 19.00

Performanceforedrag basert på boka med samme tittel

LØRDAG 5. NOVEMBER:
The Hair Collection Office
Rema 1000 Heimdal, Ringvålvegen 7, 7080 Heimdal
Oppstart: 11.00

The Hair Collection er et pågåande kunstprosjekt hvor Johannessen har siden 2009 samlet inn hår fra ulike mennesker fra hele verden. Prosjektet vil vare til 2019 og vil resultere i to bøker. Les mer om The Hair Collection her: http://www.zeth.no/hair.html

SØNDAG 6. NOVEMBER:
Stein og frø 2
Performance nr 32 i serien «Andre rom»
Iver Haugans veg 20, 7088 Heimdal
Oppstart: 12.00

De som ikke reiser direkte til adressene kan møte opp på kunstforeningen, Lundemobakken 1, så går vi samlet en halvtime før performancen starter: 18.30 fredag og 11.30 søndag.

Gratis og åpent for alle – velkommen!

FOR MER INFO SE:
tattavheimdal.wordpress.com
zeth.no

Tatt av Heimdal er et samarbeid mellom kurator Helga-Marie Nordby og Heimdal Kunstforening. Gjennom ulike perfomative, sosiale og utforskende prosjekter ønsker vi å skape engasjerende møter mellom kunst, sted og mennesker. Ett av målene med prosjektet er utvikle kunstforeningen og stedet gjennom deltagelse og aktiv engasjement i våre egne omgivelser. Tatt av Heimdal har mange lag og vil foregå i flere omganger frem til sommeren 2017.

Tatt av Heimdal er støttet av Torstein Erbos Gavefond, Norske Kunstforeninger, Norsk Kulturråd, Sør-Trøndelag Fylkeskommune og Trondheim Kommune.