Café Heimdal: Heimdal i endring

Torsdag 15.09. kl. 19.00 kommer byplankontorets avdeling for bydeler sør for fortelle om hva som rører seg på Heimdal og hvilke planer de har for området.

For 150 år siden bodde det bare noen får familier på Heimdal. I dag har Heimdal sentrum et omland med befolkning tilsvarende en mellomstor norsk by. Heimdal, og særlig Heimdal sentrum, er i endring. En rekke fortettingsprosjekt med boliger er under planlegging, og noen er allerede oppført. Videre er Heimdal en viktig brikke i bymiljøavtalen. Heimdal er utpekt som kollektivknutepunkt med dobbeltspor på jernbanen og superbuss.

Det blir salg av vaffler og kaffe.

Arrangementer er gratis og åpent for alle – VELKOMMEN!

Café Heimdal er en del av prosjektet Tatt av Heimdal.

TATT AV HEIMDAL er et samarbeid mellom kurator Helga-Marie Nordby og Heimdal Kunstforening. Med performativitet som metode og strategi undersøker prosjektet Heimdal som sted og identitet. Ett av målene med prosjektet er utvikle kunstforeningen og stedet gjennom deltagelse og aktiv engasjement i våre egne omgivelser. Tatt av Heimdal har mange lag og vil foregå i flere omganger frem til sommeren 2017. Festivalen 19.-21. mai markerte starten på prosjektet.

Tatt av Heimdal er støttet av Norsk Kulturråd, Trondheim Kommune, Torstein Erbos gavefond og Norske Kunstforeninger.