Utstilling // Kari Elise Mobeck og Kristina Cepkenovic Karlsen

Kari Elise Mobeck og Kristina Cepkenovic Karlsen
31.10.15 – 06.12.15
Heimdal Kunstforening

Lørdag 31.10.15 kl. 1300 har Heimdal Kunstforening gleden av å invitere til åpning av utstillingen PIECES av Kari Elise Mobeck og Kristina Cepkenovic PIECES_HKKarlsen.

På åpningen spiller Heida Karine Johannesdottir Mobeck improvisasjon på tuba og elektronikk.

I utstillingen PIECES stiller kunstnerne Kari Elise Mobeck og Kristina Cepkenovic Karlsen sammen for å undersøke hva som oppstår mellom deres ulike verker og hvilke fortellinger som blir fortalt. Kunstnerne arbeider med ulike teknikker, utrykk og innfallsvinkler, men sammen stiller de spørsmål om minner og erindring: Hvilke øyeblikk er det vi husker; hva er det som får oss til å huske; og ikke minst, hva er det vi tar med oss videre?

PIECES beveger seg mellom det individuelle og det kollektive og undersøker hvilke sanselige og visuelle øyeblikk som oppstår i dette rommet.

Mobeck har utdannelse både fra Kunstakademiet i Trondheim og Kunsthøyskolen på Island, mens Karlsen er utdannet grafiker fra Pristina Kunstakademi i Jugoslavia. De har begge deltatt på en rekke gruppe og separatutstillinger. Mobeck har jobbet mye med kunst i det offentlige rom og blitt kjøpt av Norsk Kulturråd og Trondheim Kommune. Karlsen har i senere tid jobbet med minner og musikk, og har blant annet samarbeidet med Kavli-instituttet ved NTNU.

Utstillingen er støttet av Trondheim Kommune.

Se facebookevent. Trykk her for å se flere bilder av utstillingen.

Utstillingen står til 06. Desember 2015. Velkommen!