Utstilling // Marius Amdam

Marius Amdam
25.04.15-07.06.15
Heimdal Kunstforening

Lørdag 25.04 kl. 1300 har Heimdal Kunstforening gleden av å invitere til åpning av utstillinga til Marius Amdam.
Bilete til plakat
Kunstneren er kjent for sine ekspressive og fortellende malerier, og denne utstillingen er intet unntak. Amdam forteller tre ulike narrativer, men som tittelen røper kutter kunstneren vertikalt gjennom de tre og slik skapes det rom for nye narrativer – tre ulike historier som også kan leses som en. Disse kuttene kan sees på som utkiksposter der en ser både fremover og bakover i tid. Slik inviterer han til at publikum kan bli medfortellende.

Amdam har utdanning fra Kunsthøyskolen i Bergen og har deltatt på gruppeutstillinger og har hatt flere store separatutstillinger – blant annet på Trondheim Kunstmuseum. Han har også blitt kjøpt av St. Olavs Hospital, Sør-Trøndelag Fylkeskommune og Norsk Kulturrråd.

Se facebookevent.

Trykk her for å se flere bilder av utstillingen.

Utstillingen står til 07. Juni 2015. Velkommen!