Kafégalleriet – Torsdagsgruppen 27.10-11.11

Torsdagsgruppen
Det som ikke kan ses
27.10 – 11.11

Utstilingen, -Det som ikke kan ses, er en gruppeutstilling av Torsdagsgruppen, en malegruppe uten lærer som møtes hver
torsdag i malesalen på Heimdal Kunstskole. Heimdal Kunstskole er et tilbud drevet av Heimdal Kunstforening i kunstforeningens egne lokaler. Utstillerne er Karin Ford, Sissel Johansen, Ann Ingrid Fiskvik, Jane Wenstrand, Unni Melby og Thrine Heggberget.

Det som ikke kan ses er en utstilling inspirert av Amalia Fonfaras kunstnerskap. Som paralellt med Torsdagsgruppen stiller ut sine arbeider i Heimdal Kunstforenings galleri i første etasje.
Torsdagsgruppen viser arbeider som kan ses i sammenheng med de usynlig båndene mellom mennesker, natur, kunst og betrakter.
Som skapende mennesker har man ofte en historie, erfaring eller interesse som inspirasjon for sitt utrykk. Dette bakenforliggende kan oppleves igjennom møtet mellom et kunstverk og betrakterens egen erfaring, -og bli et samspill som ikke vil være synlig.

På samme måte som tilknytning og tilhørighet ikke er synlig, men ligger i samspillet mellom mennesker og mellom mennesket og naturen. En tilknytning det er vanskelig å sette krav på, eller redegjøre for som grunnleggende for en kulturell tilhørighet og identitet.
Slik vil verkene kunne være bilder som viser det vi ikke kan se.

Velkommen til Åpning 27. okt. kl 13.00