Tatt av Heimdal: Old Spice, Baby

Øyvind Sørfjordmo og Eirik Havnes
Tatt av Heimdal // Heimdal Kunstforening
12.11.-11.12.16

Velkommen til åpning av utstillingen Old Spice, Baby lørdag 12.11.16 kl. 18.00.

Sommeren 2016 fikk kunstnerne Eirik Havnes og Øyvind Sørfjordmo muligheten til å disponere den nedlagte krydderfabrikken, ”Kryddo”, på Heimdal som atelier, frem mot rivning i september.

I forbindelse med performancefestivalen som markerte starten på prosjektet Tatt av Heimdal, ble fabrikkens lokaler synliggjort som visningssted ved flere forestillinger og arrangementer Ett av målene med Tatt av Heimdal er å bli kjent med – og samtidig engasjere – Heimdal gjennom ulike utforskende prosjekter. Sørfjordmo og Havnes har tatt utgangspunkt i fabrikken for å skape arbeidene som vises i utstillingen. Arbeidene kan gjenspeile både hvilken situasjon Kryddo var i, samt historien bygget besitter. Utstillingen består av enkeltverker av både Sørfjordmo og Havnes, samt et verk de har laget sammen som kombinerer begge kunstnernes arbeidsmetoder.

Se bilder av åpningen på facebook.

Tatt av Heimdal: Kurt Johannessen

Helgen 4.-6.november inviterer Heimdal Kunstforening og den anerkjente kunstneren Kurt Johannessen to unike performancer i to ulike privathjem på Heimdal.

Kurt Johannessen er kjent for sine poetiske og minemalistiske – og til tider humoristiske – performancer. Johannessen har tidligere gjort prosjektet i både inn og utland, og har stilt ut i blant annet Trondheim Kunstforening, Bergen Kunsthall og Bergen Kunstmuseum.

Se facebookevent her.