Utstilling // Christina Leithe H.

Collections
Christina Leithe H.
 25.09.-25.10.2015.
Heimdal Kunstforening

Lørdag 05.09.15 kl. 1300 har Heimdal Kunstforening gleden av å invitere til åpning av utstillinga Collections av Chrstina Leithe H.Desolate landscape, Rvk 02-11

For å få øye på noe, og formidle dette videre, må det synliggjøres eller settes frem. Det må løftes, dyttes ut, skilles fra sitt sted. Gjennom denne prosessen kan man og se sammenhengen, eller mangelen på denne.

Christina Leithe H. har over flere år fotografert reiser i byer og natur. Med det analoge fotografiet fanges øyeblikket der og da, men spares til senere å erfare. Ved å samle underveis, uten å ha mulighet til å vurdere og fordøye hendelser før i mørkerommet, strekkes det en tid i mellom opplevelse og erfaring. Dermed er det mulighet for betraktning på et senere tidspunkt, i eget ønsket tempo. I en tilstand av tung melankoli blir dette en måte å forsøke å begripe verden og seg selv. Fri fra språk og logisk konklusjon.