Høstens kurs på kunstskolen

Kunstskolen ved Heimdal Kunstforening byr også i høst på kurs i kunstmaling, grafikk, keramikk og japanske teknikker. Om du er nybegynner eller har erfaring med kreative uttrykk – like velkommen er du uansett. Deltakerne er i alle aldre, fra ungdom og oppover. Om du skulle ha lyst til å prøve deg på egenhånd, har kunstskolen også flere malegrupper uten lærer. For å delta i disse, må du være medlem av kunstforeningen.

Mer informasjon om hvert enkelt kurs, lærerne eller hvordan man melder seg på, finner du her.

Heimdal Kunstforening har stor aktivitet, med utstillinger og kunstskole. Kunstinteresserte, amatører og profesjonelle har i årenes løp stilt ut i det ærverdige, gamle huset nederst i Lundemobakken, som fram til 1964 var herredshus for Heimdal kommune.

I galleriet i 1. etasje arrangeres utstillinger med verk av profesjonelle kunstnere, mens kafégalleriet i 2. etasje er forbeholdt medlemmene – amatører og profesjonelle. Fra tid til annen er det også performance og opptredener, for eksempel ved åpning av enkelte utstillinger.

Alle som har lyst kan bli medlem i Heimdal kunstforening. Du behøver slett ikke å være kunstner selv. Blant medlemmene er det også mange som setter pris på kunst uten selv å være utøvende kunstner. Trykk her for mer informasjon om medlemsgoder og innmelding.